FANDOM

Egzorcysta

Materiał promocyjny serialu

Egzorcysta – polski krótkometrażowy serial animowany dla dorosłych, będący pastiszem horroru i thrilleru oraz satyrą na krajową rzeczywistość. Scenarzystą i reżyserem jest Bartosz Walaszek, wykonawcą SPInka Film Studio, zaś za produkcję odpowiada Showmax Polska. Do tej pory ukazały się trzy 13-odcinkowe sezony. Premiera pierwszego miała miejsce 1 listopada 2017 roku, drugiego 24 maja 2018 roku, a trzeciego 31 października 2018 roku. Odcinki trwają około 10 minut. Do 31 stycznia 2019 roku serial można było oglądać w serwisie Showmax, zanim usługa przestała być dostępna w Polsce. Od 28 lutego do 31 marca 2019 roku odcinki wypuszczane były na kanale SPInki na YouTube, jednak zostały one skasowane za naruszenie praw autorskich. Ostatecznie 21 grudnia 2019 cały serial trafił na platformę Netflix.

FabułaEdytuj

Serial opowiada o przygodach Bogdana Bonera, który oprócz usługami remontowo-budowlanymi zajmuje się również dorywczo egzorcyzmami i zwalczaniem zjawisk paranormalnych. Nie działa on jednak w pojedynkę, ma on w swoim otoczeniu również młodocianego pomocnika Marcinka, żądnego zemsty na swych pobratymcach diabła Domino, ambitnego księdza Natana rywalizującego z nim na rynku egzorcystycznym, a także kościelnego zwierzchnika Arcybiskupa. Bohaterowie robią wszystko, aby przeciwdziałać pojawiającym się siłom nieczystym kierowanym przez samego Belzedupa.

GaleriaEdytuj